تشخیص سنگ مصنوعی از سنگ تقلبی

تشخیص سنگ مصنوعی از سنگ تقلبی

تشخیص سنگ مصنوعی از سنگ تقلبی

امروزه بازار محصولات گرانبها مملو از جواهرات مصنوعی است و تعداد آنها بسیار بیشتر از محصولات طبیعی است. به همین دلیل ، اکنون تفاوت بین سنگهای قیمتی طبیعی و محصولات مصنوعی مطرح شده است.
سنگی شبیه به یک ماده معدنی طبیعی اما ایجاد شده در آزمایشگاه ، یک سنگ مصنوعی قیمتی نامیده می شود که از نظر پارامترهای فیزیکی و شیمیایی کاملاً منطبق با سنگ طبیعی است. گروه مهندسی اسپاد فروشگاه سنگ مصنوعی در اصفهان که به فروش سنگ مصنوعی اصفهان می پردازد شما را با راه های تشخیص سنگ مصنوعی و طبیعی آشنا می کند.
به لطف فناوری های مدرن ، می توان در مدت کوتاهی سنگ را در آزمایشگاه به طور مصنوعی پرورش داد. برای رشد مواد معدنی ، شرایط ایده آلی ایجاد می شود که در آن متخصصان خصوصیات مشخصه محصول را بهبود می بخشند. به همین دلیل ، نمونه های مصنوعی با مواد طبیعی با کیفیت بالا مطابقت دارند. از زمان های بسیار قدیم ، جواهرات مصنوعی با استفاده از شیشه های چند رنگ به عنوان ماده اولیه ساخته می شد و یاقوت کبود با کیفیت بالا ایجاد می شدند به همین دلیل تشخیص آنها سنگ واقعی دشوار است.

فیروزه

فیروزه در تقلب حرف اول را می زند. یافتن فیروزه اصل در طبیعت تقریباً غیرممکن است. بیش از نیمی از نگین های فیروزه ای طبیعی نیستند. فیروزه ماده معدنی نیمه گرانبها ، نماد خوشبختی و خوش شانسی است. مردم شروع به جعل فیروزه در مصر باستان کردند و شیشه های رنگی را جایگزین آن کردند. از آن زمان ، هم جواهرات چیره دست و هم دوستداران این سنگ در تلاشند ماده معدنی واقعی را تشخیص دهند.
یاقوت

یاقوت در گروه صدر رهبران سنگهای مصنوعی قرار دارد. هنگام انتخاب یاقوت ، خریداران باید به یاد داشته باشند که محصول طبیعی به همین نام میزان خصوص خالص دقیقی ندارد، بلور گران است. اگر به خریدار پیشنهاد شود سنگی را با قیمت مقرون به صرفه و با کیفیت بالا خریداری کند ، به احتمال زیاد این یک سنگ ساخته شده یا تقلبی خواهد بود.
الماس
این سنگ همچنین یکی از سنگ های پیشرو در سنگهای قیمتی را دارد. برای تعیین کیفیت سنگ ، باید به محل چسباندن توجه کنید. اگر حباب وجود داشته باشد ، جعلی است. اما ارزیاب به تشخیص قابل اعتماد اصالت گوهر کمک خواهد کرد.
زمرد

این سنگ یکی از گرانترین ناگت های گران قیمت در بالاترین سطح است که دارای یک سبز روشن با رنگ آبی است
اولین زمرد مصنوعی توسط آلمانی ها در قرن نوزدهم پرورش داده شد. زمرد مصنوعی جعلی است. شما می توانید جعلی بودن را با لبه های آن تشخیص دهید: در نور آنها به خوبی می درخشند و شما می توانید چینش موازی لبه ها را ببینید.
اگر در مورد یاقوت کبود صحبت کنیم ، این یک کریستال به همین نام است که از نظر خصوصیات کمی از الماس پایین تر است. یاقوت کبود دارای رنگ آبی یا بنفش فوق العاده ای با براقیت قوی است. این افسانه وجود دارد که یاقوت کبود واقعی دارای خواص جادویی و دارویی است ، صاحب خانه را خوشبخت می کند ، از آسیب و تهمت محافظت می کند. تشخیص یک سنگ اصل از تقلبی به ظاهر در خانه غیرممکن است – فقط یک ارزیاب حرفه ای می تواند این کار را انجام دهد. زیر یک ذره بین ، یک متخصص شکست نور را بررسی می کند و پس از فرو بردن ماده معدنی در مایع مخصوص ، اصالت محصول را تعیین می کند.

تشخیص سنگ مصنوعی از سنگ تقلبی

یکی از قدیمی ترین سنگها کهربا است. برای صدها سال ، مردم لباس ، خانه و خود را با وسایل ساخته شده از سنگ های قیمتی گرانبها تزئین می کردند. اخیراً در بازار جواهرات تقلیدهای تقلبی و کیفیت بسیاری از یک سنگ وجود دارد. تشخیص کهربا واقعی دشوار نیست – توسط بلورها و پلاستیک های بی کیفیت جعل می شود. اگر کبریت را به آن بزنید، ماده معدنی گرم می شود ، بوی پلاستیک ظاهر می شود ، نه رزین.
برای تشخیص یک الماس ساختگی از یک الماس اصلی ، باید آن را در یک وسیله روشنایی در زاویه قائم نگاه کنید. یک الماس واقعی از وجهه های پشت آن درخشش خواهد داشت. اصالت الماس سختی آن را تأیید می کند. یک الماس می تواند شیشه را برش دهد – مطمئناً باعث خراش و زبری در سطح مواد معدنی دیگر می شود. یک الماس واقعی از کاغذ سنباده ترسی ندارد. اگر سطح الماس را با آن مالش دهید ، دیگر تغییری ایجاد نمی شود. بسیاری از زنان مد دارای جواهرات با سنگهای قرمز عظیم و روشن هستند. اینها یاقوت سرخ واقعی یا مصنوعی هستند. قیمت یک یاقوت واقعی کمی کمتر از یک الماس است. روش های مختلفی برای تعیین اصالت یک سنگ وجود دارد: اگر این ماده معدنی را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید ، نور قرمز از آن بیرون می زند. سنگهای طبیعی دمای کمتری دارند؛ هنگامی که به زیر ذره بین نگاه می کنید ، می توانید ترک های معیوب در سنگ های طبیعی مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *