حقایق جالبی درباره گرانیت

حقایق جالبی درباره گرانیت

با توجه به زیبایی ، دوام و بسیاری از ویژگی های مثبت دیگر که گرانیت دارد ، درک اینکه چرا بسیاری از صاحبان خانه برای تکمیل پروژه های بازسازی خود گرانیت را انتخاب می کنند دشوار نیست. علی رغم محبوبیت زیاد ، احتمالاً موارد زیادی وجود دارد که شما در مورد این سنگ طبیعی باشکوه نمی دانید . فروشگاه سنگ مصنوعی اصفهان در زیر حقایق جالبی درباره گرانیت را برای شما بیان کرده است.

حقایق جالبی درباره گرانیت

حقایق جالبی درباره گرانیت

  1.  گرانیت یک سنگ آذرین است . این سنگ از زیر سطح زمین بریده شده است. گرانیت یک سنگ آذرین است.  سنگی که در اثر خنک سازی و انجماد ماگما ایجاد می شود. انواع دیگر سنگها شامل سنگهای رسوبی (سنگ آهک ، سنگ تراورتن و …) و سنگهای دگرگونی (سنگ مرمر ، کوارتزیت و ..) است.
  2.   سنگ گرانیت یکی از قدیمی ترین سنگ های جهان است .تخمین زده شده است که گرانیت از حدود 300 میلیون سال پیش وجود داشته است و همین امر آن را به یکی از قدیمی ترین سنگ های موجود تبدیل کرده است.
  3.  نام “گرانیت” از لاتین گرفته شده است . نام “گرانیت” از کلمه لاتین “گرانوم” گرفته شده است ، که به یک دانه درشت اشاره دارد. این نام به دلیل ساختار دانه درشت به سنگ گرانیت داده شد.
  4. گرانیت از بسیاری از مواد معدنی تشکیل شده است. گرانیت از بسیاری از مواد معدنی از جمله کوارتز و فلدسپات تشکیل شده است.
  5.  گرانیت سنگی پلوتونیک است . گرانیت یک سنگ پلوتونیک است . سنگی که از خنک شدن ماگما در زیر سطح زمین تشکیل می شود.
  6.  گرانیت یکی از سخت ترین مواد در جهان است. گرانیت دارای درجه سختی 8 ohs است که برای اندازه گیری سختی استفاده می شود. این مقیاس مواد معدنی را از 1 تا 10 درجه بندی می کند ، 1 نرمترین و 10 ماده سخت ترین است.
  7.  درگذشته از گرانیت در سازه های معروف استفاده می شده است. از گرانیت برای ساخت معروف ترین سازه های جهان استفاده شده است. از زمان مصریان باستان از سنگ طبیعی به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شده است. برخی از نمونه های سازه های ساخته شده از گرانیت شامل کوه راشمور و پایه مجسمه آزادی است. نمونه هایی از گرانیت طبیعی را می توان در بسیاری از مکان ها ، از نیوهمپشایر گرفته تا دره یوسمیت ، یافت. معادن سنگ گرانیت هم در ایالات متحده و هم در نقاط مختلف جهان از برزیل تا چین و بسیاری از کشورها وجود دارد.
  8. گرانیت به یکی از اولین راه آهن های تجاری در ایالات متحده منتهی شد . گرانیت همیشه یک ماده ساختمانی مورد تقاضا بوده است. به همین دلیل ، این امر منجر به ایجاد یکی از اولین سیستم های راه آهن تجاری ایالات متحده شد. این راه آهن که به آن خط آهن گرانیت گفته می شود ، کوئینسی ، ماساچوست را با اسکله متصل می کرد. در این اسکله ، گرانیت را روی قایق ها بارگیری کرده و به چارلستاون نزدیک منتقل کردند.
  9. گرانیت می تواند شکاف داشته باشد .بسیاری از صاحبان خانه ، ترک ها را اشتباه می گیرند. شکاف ها به طور طبیعی در سنگ جدا می شوند که یکپارچگی ساختاری گرانیت را به خطر نمی اندازند.
  10. گرانیت می تواند به چاقوها آسیب برساند . از آنجا که گرانیت بسیار سخت است ، در واقع می تواند به هر چاقوی آشپزخانه ای که روی سطح آن بریده می شود آسیب برساند.
  11.  گرانیت می تواند گرمای بیش از حد را تحمل کند .می توانید قابلمه های داغ را روی میزهای آشپزخانه گرانیتی خود قرار دهید بدون اینکه ترس از خسارت داشته باشید.
  12.  گرانیت را می توان در رنگ های مختلف مانند گرانیت سفید ، گرانیت سیاه یا سایر رنگ های رایج مانند بژ  و سبک های مختلف یافت.   گرانیت را نه تنها در این رنگ ها ، بلکه بسیاری دیگر شامل صورتی ، سبز ، آبی و .. نیز می توان یافت. انواع خالدار و  یا رگه دار ، نیز حتما توجه شما را جلب  می کند.
  13. مراقبت از گرانیت آسان است . گرانیت یکی از آسانترین سطوح سنگ طبیعی برای مراقبت است. تنها نگهداری واقعی که باید نگران آن باشید تمیز کردن و آب بندی مجدد است که هر دو فرایند بسیار ساده ای هستند. همیشه به یاد داشته باشید که از پاک کننده های مناسب برای استفاده در سنگ گرانیت و سنگ طبیعی استفاده کنید. با استفاده از اکثر انواع گرانیت ، شما فقط باید هر سال یکبار دوباره آب بندی کنید.
  14. گرانیت مانند اکثر سنگهای طبیعی متخلخل است. این بدان معناست که مایع و لکه ها می توانند از طریق منافذ عبور کرده و به درون سنگ کار کرده و باعث آسیب و تغییر رنگ در طول زمان شوند. برای جلوگیری از این اتفاق ، بایدبه آب بندی این سنگ توجه بسیاری کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *