استفاده از سنگ طبیعی در دکوراسیون خانه

استفاده از سنگ طبیعی در دکوراسیون داخلی

در این مقاله به شما خواهیم گفت که استفاده از سنگ طبیعی در دکوراسیون داخلی ساختمان چه مزیت هایی دارد.اگر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب خواهید کرد.

ثروتمندان و افراد برجسته در روم باستان به تزئین قسمت های داخلی خانه خود با سنگ طبیعی پرداختند و با توجه به هزینه بالای مواد و دشوار بودن پردازش و نصب سنگ طبیعی ، چنین گزینه ای فقط برای افراد ثروتمند در دسترس بود.اما با گذشت زمان ، محبوبیت سنگ بیشتر شد و در حال حاضر حتی با ظهور بسیاری از مواد دیگر مانند سنگ مصنوعی استونیت (ارزان تر و نصب آسان تر ) ، هم چنان سنگ طبیعی برای دکوراسیون داخلی مورد تقاضا است.

سنگ طبیعی ، بدون شک ، دارای چندین مزیت است ، از جمله : دوام ، مقاومت در برابر رطوبت ، ایمنی در برابر آتش و از معایب آن میتوان به قیمت بالا ، وزن بالا و پیچیدگی پردازش اشاره نمود.

انواع مختلف سنگ طبیعی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شود:

انواع مختلف سنگ طبیعی برای دکوراسیون داخلی

سنگ مرمرسنگ مرمر طبیعی اساساً دارای کلسیت است که با سایر مواد معدنی تکمیل می شود.مقاومت سنگ مرمر به ویژگی ها و حجم مورد دوم بستگی دارد.سنگ مرمر علاوه بر استحکام و دوام خاص ، از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار است.این امر آن را برای حمام و سایر اتاق هایی که دارای رطوبت بالا هستند ، مناسب می کند.

گرانیتشاید گرانیت با دوام ترین سنگ طبیعی باشد.گرانیت به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و مقاومت در برابر سایش ، از ماندگاری بالایی برخوردار است.

تراورتنیکی از اصلی ترین مزایای سنگ تراورتن عدم وجود زمینه تابش است.این سنگ هم چنین ، مقاوم در برابر سایش و مقاوم در برابر رطوبت است.تراورتن خاصیت جالبی دارد -و ان این است که با گذشت سال ویژگی های مقاومت آن افزایش می یابد.

دولومیت – به مواد معدنی کلاس کربنات اشاره دارد.رنگ قهوه ای ، سفید یا زرد رنگ دولومیت به دلیل وجود رس و هیدروکسیدهای آهن در ذرات آن است.ویژگی اصلی دولومیت سطح درخشان آن است که می تواند درجه متفاوتی از تجلی داشته باشد.دولومیت همچنین هیچ زمینه تابشی ندارد ، علاوه بر این ، دارای خواص درمانی است.بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر مثبت دارد ، تنش های عصبی را برطرف می کند ، اضطراب و بی خوابی را برطرف می کند.چه جالب!

استفاده از سنگ طبیعی در دکوراسیون داخلی

مشخصات فنی

سنگ های طبیعی در برابر آتش مقاوم هستند و هرکدام از انواع آنها مقاومت متفاوتی دارند.اکثر انواع آن در برابر رطوبت مقاوم هستند.آنها آب را جذب نمی کنند و هم چنین در برابر مایعات تهاجمی مقاوم هستند (به جز تراورتن).مقاومت در برابر حرارت سنگ ، آن را به ماده ای مناسب برای اتمام شومینه ها ، دیوارها و کف ها تبدیل می کند.

چگونه انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب نوع خاصی از سنگ برای تزئین داخل منزل خود ، قبل از هر چیز باید هدف آن را در نظر بگیرید.به عنوان مثال برای پوشش کف حمام یا سرویس بهداشتی بهتر است از کاشی های مرمر متخلخل استفاده کنید.این نه تنها ایمن است ، بلکه توانایی جذب و تبخیر سریع رطوبت را نیز دارد.

با این حال ، اگر ما در مورد کفپوش در اتاق نشیمن یا راهرو صحبت می کنیم ، سنگ مرمر ، به دلیل مقاومت کم در برابر سایش ، دیگر گزینه مناسبی نیست.علاوه بر این ، این سنگ از نظر شیمیایی ناپایدار است ، بنابراین در صورت استفاده در محل کار آشپزخانه ، به سرعت جذابیت خود را از دست می دهد.

هنگام انتخاب ماده ، توجه به اندازه و عناصر طراحی مهم است.در یک آپارتمان کوچک سنگ های بزرگ مضحک و دست و پا گیر به نظر می رسند و اما استفاده از سنگ های کوچک در فضای یک منطقه بزرگ ، باعث می شود آنها در آنجا گم شوند و این اصلا خوب نیست.

با وجود مزایای زیادی که سنگ های طبیعی به همراه دارند ، اما ممکن است شما به دلیل وزن سنگین و گران قیمت بودن ، تمایلی به استفاده از آنها نداشته باشید که در این صورت میتوانید از انواع سنگ مصنوعی و بخصوص سنگ استونیت استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *