سنگ ها از چه نظر با هم متفاوت هستند

سنگ ها از چه نظر با هم متفاوت هستند

زمین از سنگ ساخته شده است.سنگ ماده ای است که بطور طبیعی تشکیل می شود.مواد معدنی عناصر سازنده سنگ ها هستند.سنگ ها از قرار گرفتن مواد معدنی مختلف در کنارهم تشکیل می شوند که تفاوت بین آنها از وجود مواد معدنی مختلف که برای ساخت آنها استفاده شده ، ناشی می شود.به عبارت دیگر سنگ ها با توجه به مواد معدنی که برای ساخت آنها استفاده شده ، شناسایی می شوند.

نمونه هایی از سنگ ها شامل سنگ آهک ، گرانیت ، سنگ مرمر ، تخته سنگ و ماسه سنگ است.مواد تشکیل دهنده و میزان استفاده از هر یک از مواد معدنی ، بر شکل سنگ تاثیر می گذارد.

بیایید گرانیت را در نظر بگیریم.این ماده بیشتر از سه ماده معدنی تشکیل شده است: کوارتز ، میکا و فلدسپات.گرانیت ظاهر متنوعی دارد و می توان از آن برای پیشخوان ها ، سنگ های ساختمانی یا حتی بناهای تاریخی استفاده کرد.

ماسه سنگ ، سنگی است که از کوارتز و فلدسپات نیز ساخته شده است.ظاهر آن منظم تر است و گرچه می توان از آن به عنوان سنگ ساختمانی نیز استفاده کرد ، اما آرایش نرم آن باعث می شود تا از آن برای سیمان ، شیشه و سرامیک نیز استفاده شود.

در کنار سنگ های طبیعی سنگ های مصنوعی قرار دارند که ساخته دست انسان هستند.از جمله سنگ های مصنوعی میتوان به سنگ مصنوعی استونیت و سنگ مصنوعی کوارتز اشاره نمود.

تفاوت سنگ ها

سنگ ها نقش مهمی در زندگی ما دارند ، زیرا بسیاری از مواد معدنی از آنها بدست می آیند.سنگ های تشکیل دهنده بستر اقیانوس منبع غنی نفت خام و گاز طبیعی است.بیرونی ترین لایه جامد زمین که به لیتوسفر معروف است از انواع سنگ ها ساخته شده است.همچنین می توانید با لیست سنگ های مورد استفاده برای بناها و سنگ های مورد استفاده برای مجسمه سازی آشنا شوید.

انواع مختلف سنگ ها دارای خصوصیات شیمیایی و فیزیکی متفاوت هستند.هر سنگ دارای خاصیت فردی است که به دلیل آن ، کاربردهای منحصر به فرد خود را دارد.

شاید متوجه شده باشید که انواع مختلفی از سنگ ها وجود دارد.سنگ ها را می توان به راحتی در یکی از سه گروه آذرین ، رسوبی و دگرگونی قرار داد.آیا تفاوت سنگ های آذرین ، رسوبی و دگرگونی را می دانید؟اگر نمیدانید در ادامه با ما همراه باشید.

سنگهای آذرین مانند گرانیت ، پگماتیت ، ریولیت ، گابرو و بازالت در اثر انجماد ماگمای مذاب که از طریق فعالیت های آتشفشانی از طریق پوسته زمین به وجود می آید ، ایجاد می شوند.ماهیت و خصوصیات بلورها بسیار متفاوت است ، بخشی از آن به ترکیب ماگمای اصلی و بخشی نیز به شرایطی که ماگما جامد می شود بستگی دارد.به عنوان مثال ، گرانیت در اثر خنک شدن آهسته مواد مذاب (در داخل زمین) تشکیل می شود.

فرق سنگ ها

سنگهای رسوبی مانند ماسه سنگ ، شیل ، سنگ آهک و ذغال سنگ در اثر تجمع رسوبات تولید می شوند.سنگ های رسوبی ، طی میلیونها سال و هنگامی که رسوبات (قطعات کوچک سنگها و اسکلت حیوانات) در پایین دریاها و رودخانه ها به هم فشرده می شوند ، تشکیل می شوند.متداول ترین سنگ رسوبی ماسه سنگ است که بیشتر بلورهای کوارتز است.

سنگهای دگرگونی مانند سنگ مرمر ، تخته سنگ ، شیست ، گنیس و کوارتزیت ، با تغییر سنگهای آذرین و رسوبی از طریق گرما و یا فشار ایجاد می شوند.سنگهای دگرگونی بسیار سخت هستند ، اما می توانند در اثر اسیدهایی مانند باران اسیدی (روی ساختمان) یا حتی آبلیمو (روی میز کار) آسیب ببینند.

از شما دوست عزیز که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید ، صمیمانه سپاسگزاریم.اگر در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید ، با فروشگاه سنگ مصنوعی اصفهان ارتباط برقرار کنید.

6 پاسخ
  1. وانیا
    وانیا می گوید

    واقعا بدردبخور است و به من کمک کرد تا گزارش علوم درباره ی تفاوت سنگ هایم را کاملا کامل و بی نقص انجام دهم. ممنون از نویسنده ی این متن .

    پاسخ
  2. حلما
    حلما می گوید

    عالی بود ممنون از توضیح کاملی که دادید متشکرم

    ععععععععععععععععاااااااااااااااااااااااااااااللللللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییییییییی ببببببببببببببببببببوووووووووووووووووودددددددددددددددد

    پاسخ
    • حلما
      حلما می گوید

      خواهش میکنم که بیشتر از عکس سنگ ها بگذارید

      ممممممممممممممننننننننننننننننننوووووووووووووووونننننننننننننننننننننن

      پاسخ
    • ساینا
      ساینا می گوید

      خواهش میکنم که بیشتر از عکس سنگ ها بگذارید

      ممممممممممممممننننننننننننننننننوووووووووووووووونننننننننننننننننننننن

      پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *